Posted on

SNS – Responsive, bruikbaar en heel normaal

Vandaag heeft SNS de eerste stap genomen om snsbank.nl beter te maken, want vandaag is zijn alle pagina’s over hypotheken responsive geworden. Mirabeau helpt sinds begin dit jaar met strategie, concept, design en bouw voor een volledige responsive dienstverlening

Responsive, bruikbaar en heel normaal

De SNS website wordt in z’n geheel responsive gemaakt zodat ongeacht je schermgrootte op een prettige manier de dienstverlening van SNS kan inzien.

“We weten dat steeds meer mensen onze website bezoeken met hun tablet of telefoon. SNS vind het heel normaal dat je ongeacht het apparaat wat je gebruikt bij de informatie komt.” Sabine de Moor, Product Owner en Propositie Marketeer Online en Mobiel Bankieren bij SNS

Het project was tegelijk een mogelijkheid om een verbeterslag te maken op de informatie en hoe een bezoeker bij die informatie komt. Het ‘mobile first’ denken helpt het team om tot de kern te komen.

Taakgedreven en snel aan de slag

Voor een goede aansluiting met de businessbelangen die een website als SNS heeft, hanteert het team voor de opbouw van content en navigatie het klant centrisch denken.

Veel voorkomende taken krijgen de meeste aandacht en staan ook prominenter in beeld. Denk daarbij aan het bekijken van hypotheekrentes, het maken van een afspraak en natuurlijk berekenen of je hypotheek nog bij je past.

De content en navigatie is natuurlijk ook gericht op het voltooien van de taak. Via bijvoorbeeld de ‘next best actions’ onderaan elke pagina bieden we de bezoeker één of twee logische vervolgstappen.

Embedded SCRUM

In een zogenaamd ‘blended’ team verzorgt Mirabeau conceptuele sturing, kennis en team capaciteit voor een SCRUM team bij SNS in huis.

“Dit concept is een goeie sprong naar de toekomst. We kunnen met deze site SNS klanten steeds relevanter en dynamischer van dienst te zijn.” Peet Sneekes, Creative Consultant

Naast het vervullen van dagelijkse bouwactiviteiten helpt Mirabeau ook met het scherphouden, optimaliseren en uitbreiden van het concept.

Dit was stap één, door naar een complete responsive website

SNS kiest voor het ‘snel live gaan’ met de hypotheken productgroep zodat er ook snel geleerd kan worden en dat de impact relatief laag blijft. Volgens onderzoek van SNS blijven mensen namelijk per taak vaak binnen één productgroep.

“We hopen in de komende periode onze klanten te verrassen met een website die naadloos aansluit bij hun behoeften en onze diensten.“ Cas Konijnenbelt, Manager Online SNS

SNS en Mirabeau zijn inmiddels al druk bezig met de volgende productgroepen. Samen met de feedback van de hypotheken productgroep wordt de website steeds beter.